A mi się marzy jakiś wygodny dupowóz z automatem, żeby już nie mieszać wajchą we wrocławskich korkach i koniecznie diesel, żeby nie lać dużo paliwa np. BMW 320d lub A4 2.0TDI
Witam wszystkich
Mam instalkę LPG i klimatronika. Po wyłączeniu silnika w upalne dni pojawia się dziwne buczenie trudne do diagnozy. Przepuszcza jakiś zawór w instalacji ciśnieniowej tylko nie mam pojęcia czy LPG, klimy czy coś ze wspomaganiem. Może ktoś miał podobne objawy???
na 100% to nie wentylatory. To przepuszcza jakiś zawór lub jest jakaś nieszczelniość trudna do zdiagnozowania. Słychać po wyłączeniu silnika i czuć nawet na pedale hamulca. Ale nie mogę dojść czy to LPG ma nieszczelność pompa hamulcowa,klima czy wspomaganie. trwa to ok 10-20 sek. Wszystko działa poprawnie.
Ja stawiam na klime.
Mam u siebie cos podobnego czasami - ale nikt nie potrafi tego zdiagnozować, u mnie pojawia sie w czasie jazdy, ale po wyłączeniu silnika też czasem mam to. Albo jakis zawór od klimy, albo wentylator...
Teraz Laguna II 2,0 dci 150KM ...
Octavia II kombi 1,9 TDI również w stajni w rodzinie
U mnie jest to odgłos pracy zaworu rozprężnego klimy. Obserwuję to w 2 samochodach, obydwa klima manual. Trwa przez chwilę po załączeniu lub wyłączeniu klimy. W nowych samochodach było niezauważalne (chyba - nie jestem pewien). Bardziej zauważalne po dłuższej intensywnej pracy klimatyzacji w gorące dni (duża różnica temp). W jednym przypadku przypomina to bardziej syczenie, w drugim jest bardziej wyrażny odgłos (coś jakby delikatne buczenie).
Poza tym klima pracuje jak powinna. Przyjąłem, że TTTM :szeroki_usmiech
A ja ci powiem co było umnie miałem to samo od wspomagania hamulców od serva idzie taka rura i jest ona dziurawa miałem tak samo. i tak śmiesznie buczało i syczało
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Dołączam do tego wątku bo szkoda tworzyć nowy.
Mam taki objaw: po wyłączeniu silnika (nie zaleznie od temperatury na zewnątrz) przez krótki czas słychać buczenie. Jak podniosłem klapę to dobiega to chyba z jakiegoś rozdzielacza przewodów ciśnieniowych znajdującego się za silnikiem (patrząc od strony maski to na prawo względem osi pojazdu).
Może ktoś miał taki przypadek. Czy ewentualna naprawa będzie kosztowna?
Dołączam do tego wątku bo szkoda tworzyć nowy.
Mam taki objaw: po wyłączeniu silnika (nie zaleznie od temperatury na zewnątrz) przez krótki czas słychać buczenie. Jak podniosłem klapę to dobiega to chyba z jakiegoś rozdzielacza przewodów ciśnieniowych znajdującego się za silnikiem (patrząc od strony maski to na prawo względem osi pojazdu).
Może ktoś miał taki przypadek. Czy ewentualna naprawa będzie kosztowna?
Skoda OCT II; 1.9 TDI; 105KM; 2007r.
na 99% to buczenie to klapa gaszenia którą w tdi właśnie słychać po wyłączeniu silnika tak przez około kilka sek. więc raczej nic nie będziesz wymieniać, jak sie klapa wysra to wtedy zazwyczaj przy gaszeniu silnika bedzie telepać silnikiem.
Dołączam do tego wątku bo szkoda tworzyć nowy.
Mam taki objaw: po wyłączeniu silnika (nie zaleznie od temperatury na zewnątrz) przez krótki czas słychać buczenie. Jak podniosłem klapę to dobiega to chyba z jakiegoś rozdzielacza przewodów ciśnieniowych znajdującego się za silnikiem (patrząc od strony maski to na prawo względem osi pojazdu).
Może ktoś miał taki przypadek. Czy ewentualna naprawa będzie kosztowna?
Skoda OCT II; 1.9 TDI; 105KM; 2007r.
tak jak prawisz, to sprawa bloku zaworów elektromagnetycznych, dla spokojności zrób logi czy aby nie przycina Ci sterowania turbiną........a co do naprawy, to jest banalnie prosta i polega na wymianie tegoz pieremiennika.... :szeroki_usmiech niestety, cena puzderka jest odwrotnie proporcjonalna do złozoności naprawy....
ps. obecnie w srebrnej mam zainstalowany trzeci blok elektromagnesów..... :diabelski_usmiech
Komentarz